Jak stworzyć widowiskowy content marketing

Jak stworzyć widowiskowy content marketing

Tworzenie dobrej treści na stronę internetową to podstawa. A jaka jest dobra treść? Taka, która przyciągnie uwagę, skłoni do głębszego zapoznania się z marką i nawiązania z nią trwałej relacji.

Są tacy, którzy wciąż uważają, że coś, co na pierwszy rzut oka nie przypomina reklamy nie może nią być – gdzie perswazja? Gdzie hasło reklamowe? Gdzie najważniejsze informacje, wady i zalety? Najwyższa pora uświadomić sobie, że dziś nie osiągniemy niczego nudnymi opisami, utartymi sloganami czy reklamami wychwalającymi pod niebiosa nasze produkty. Społeczeństwo potrzebuje kreatywnych rozwiązań i nowego podejścia. Tutaj na ratunek spieszy content marketing.

Dlaczego warto zająć się marketingiem treści

Content marketing to działania obliczone na długofalowy efekt. Wystarczy przypomnieć sobie, co w otchłani internetu ostatnio przykuło naszą uwagę. Artykuł o najpiękniejszych zakątkach świata, 10 najzabawniejszych wpadek aktorskich, wciągający klikuminutowy filmik, który na końcu okazał się reklamą samochodu? To wszystko content (w różnych odmianach). Zaangażowanie w odbiór tych treści i przechowywanie ich w pamięci świadczy jedynie o ich skuteczności.

Treść nie jedno ma imię

Treść kojarzy się z tekstem. Tymczasem content marketing to nie tylko poradniki, artykuły newsowe i opisy produktów. To również wideo. Bo przecież dziś wolimy oglądać niż czytać. Doskonale wiedzą o tym McDonald’s, Toshiba i Fast Web. Zdobyli mistrzostwo w branded contentcie, tworząc kampanie, których skutki przewyższyły nawet ich oczekiwania.

Sławny, a zarazem niesławny McDonald’s. Ma tylu fanów, co przeciwników, ale wciąż zajmuje pozycję lidera na rynku fast foodów. Wielokrotnie krytykowany, poddawany testom i badaniom postanowił wreszcie odpowiedzieć na wszystkie pytania i zarzuty.

Jak maksymalnie zaangażować odbiorców w promocję swojego produktu wie Toshiba. Kampania The Beauty Inside to… serial, w dodatku taki, w którym główną rolę może zagrać każdy.

Jesteś na stacji metra w Warszawie. Wsiadasz. Po kilkunastu minutach wysiadasz w… Tokio. Nie wiesz, co się dzieje, ale wszystkie napisy są „krzaczkami”, a wokół Ciebie krążą gejsze. Co zrobisz? Oczywiście powiesz znajomym. Osobiście, telefonicznie, na Facebooku czy  Instagramie – nieważne. Twoja reakcja to najlepsza reklama.

Użytkownicy YouTube spędzili na oglądaniu tego klipu ponad 136 dni. Już na przestrzeni pierwszego miesiąca filmik osiągnął 100-tysięczną liczbę wyświetleń. Dziś, po roku, ma ich ponad 140 tysięcy.

To, że zamiast czytać współczesne społeczeństwo woli oglądać wiadomo już od dawna. Zdecydowana większość treści generowanych przez nasz mózg – bo aż 90% – to treści wizualne. Są one przetwarzane 60 tysięcy razy szybciej niż tekst czytany. Stąd wypływa prosta nauka – dobry i nowatorski content maksymalnie angażuje odbiorcę i gwarantuje sukces.

Jak sprawić, by Twoja strona w tydzień osiągnęła miesięczny cel odwiedzin?

Jak sprawić, by Twoja strona w tydzień osiągnęła miesięczny cel odwiedzin?

By dobrze wykonywać swoją pracę niezbędne jest nakreślenie celu – zarówno tego krótko-, jak i długofalowego. Celem większości osób prowadzących blog lub stronę internetową jest wywindowanie witryny na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Sama wyszukiwarka podpowiada: chcesz być wysoko, twórz content wysokiej jakości. Proste, prawda?

(więcej…)

10 grzechów głównych copywritingu

10 grzechów głównych copywritingu

Są różne sposoby, aby skutecznie odstraszyć czytelników. Jeśli zależy nam na szybkim zniszczeniu swojego wizerunku, zatrudnijmy nieodpowiedzialnych copywriterów. Oto mały wycinek z mapy grzechów, jakich dopuszczają się tzw. copywriterzy i poradnik dla tych, którzy chcą być fatalnymi copywriterami. (więcej…)

9 krąg piekła, czyli duplicate content

9 krąg piekła, czyli duplicate content

Zobaczyć swoją stronę na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania Google na popularną i obleganą frazę to uczucie porównywalne chyba tylko z widokiem prezentów pod choinką podczas Wigilii. Oczywiście ogrom pracy, wysiłku i know-how, który trzeba włożyć w taki efekt jest wprost proporcjonalny do poczucia końcowego tryumfu. Na drodze ku temu celowi spotkamy jednak wiele przeszkód, a jedną z nich jest niepozornie brzmiący duplicate content.

(więcej…)

10 najczęstszych błędów językowych

10 najczęstszych błędów językowych

Być może myślicie sobie, że pisanie tekstów to nic trudnego. Teoretycznie każdy, kto umie poprawnie mówić po polsku może to robić. Niby tak, ale… No właśnie, zawsze jest jakieś ale. W praktyce bardzo często zdarza się, że nieświadomie popełniamy błędy językowe. Błędy tak straszne, że wywołują grymas na twarzy naszych klientów. A tego przecież nie chcemy. Przejrzyjcie zatem swoje dotychczasowe treści i sprawdźcie, czy nie ma w nich takich błędów. Dajemy Ci gwarancję, że u nas ich nie znajdziesz.
(więcej…)