Dlaczego właśnie teksty a nie reklamy wizualne? Dobre pytanie. Z pozoru reklama wizualna przyciąga oko i jest prosta do zapamiętania. Wydaje się też być formą dającą możliwość wykazania większej kreatywności. Dlaczego więc tekst jest korzystniejszy niż wszystkie reklamy wizualne razem wzięte?

Jeszcze kilka lat temu skuteczność reklamy wizualnej w postaci banera wynosiła około 1%. Badanie Comcast z 2009 roku wykazało, że 85% wszystkich kliknięć w banery reklamowe generowanych jest przez niespełna 8% użytkowników. Dodatkowo, mamy większą szansę na przeżycie katastrofy samolotu niż na kliknięcie w baner reklamowy. Prawdopodobieństwo to zwiększa chociażby fakt, że większość internatów korzysta z programów blokujących reklamy (np. AdBlocka), który sukcesywnie pozbawia przedsiębiorstwa możliwości dotarcia do odbiorców. A pomyślcie przez chwilę o tym, co robicie podczas przerwy na reklamę w telewizji… No właśnie.

Ukryty przekaz
Dobry tekst to podstawa (a o tym, jak taki tekst napisać przeczytacie tutaj). Dlaczego właśnie on? Zacznijmy od tego, że widząc/czytając go nie pomyślimy automatycznie – O nie, kolejna reklama, wyłączę ją zanim zaspamuje mi ekran. I po sprawie. Tekst sprawia również wrażenie bardziej profesjonalnego przekazu, który szybciej trafi do poważniejszych/kluczowych klientów.  Ponadto, w artykule można zawrzeć przekaz na wiele różnych sposobów. Nie zapominajmy też, że dobra treść na stronie sprzyja budowaniu korzystnego wizerunku przedsiębiorstwa.

psst

Tematyka
Zauważmy, że artykuł może dotyczyć wszystkiego i, co istotne, może być pisany na wiele sposobów. Ekspercki, a może z humorem? Jego ton będzie dokładnie taki, jaki trafi z przekazem do kluczowych odbiorców. Co więcej, w tekście zawrzemy wszystko, co chcemy przekazać. Nie ograniczą nas kolory, ilość słów na cm2 czy możliwości graficzne.

Czas
Na pewno zdajecie sobie sprawę z faktu, że w dzisiejszym biznesie w żadnej dziedzinie nie ma czasu do stracenia. Każda minuta jest cenna. A najszybszą formą stworzenia wartościowego przekazu jest tekst. Nie czekamy tutaj na wymyślenie całej koncepcji czy akceptację pomysłu. Bierzemy klawiaturę i mamy gotowy artykuł na już. Zaoszczędzony czas możemy wykorzystać np. na przeprowadzenie dokładniejszej analizy klientów czy strategie dotyczące dalszej działalności.

czas

Cena
Tekst to również jedna z tańszych form przekazu. Co więcej, w większości przypadków to najtańsza skuteczna droga komunikacji z odbiorcami i próba wyjścia w ich stronę.

Zasięg
Z odpowiednią promocją w serwisach, tekst może trafić do ogromnej liczy odbiorców. Warto zauważyć, że teksty są gdzieś umiejscowione – można zatem dotrzeć do nich za pomocą linków. Co z tego wynika? Są wręcz stworzone do „zawirusowania” sieci. Można nimi zaćwierkać na Twitterze, umieścić na wallu, wstawić w komentarzu jako potwierdzenie racji naszej wypowiedzi czy dodać je do ulubionych stron i powrócić w dowolnej chwili. Ciekawostką jest to, że wyniki przeprowadzanych badań potwierdziły, iż ruch na stronie zwiększa się do 45% w wyniku podniesienia wpisów blogowych z 11-20 do 21-50.  Treść, treść i jeszcze raz treść.

Aktualność
Mówi się, że „Co stało się w Las Vegas, zostaje w Las Vegas”. W odniesieniu do internetu można to przełożyć na „Co zostało umieszczone w sieci, zostaje tam na zawsze”. I tak właśnie jest. Zaletą tekstu jest to, że mając do niego dostęp można go w razie potrzeby szybko zmodyfikować i zaktualizować. Nie trzeba chyba tutaj nikogo przekonywać, że przy dynamicznie zmieniającym się otoczeniu to dość istotny element.

zmiana