Skuteczność to domena każdej branży. Nie można być w czymś dobrym i jednocześnie nie dawać stuprocentowej gwarancji jakości swojej usługi klientom. Podobnie jest zatem także w SEO copywritingu. Nie wystarczy dobrze pisać (jak to niektórzy zwykli pieszczotliwie nazywać „lekkim piórem”) lub znać się na podstawowych narzędziach do pozycjonowania. Potrzeba czegoś więcej. Czego? Przeczytaj, a się dowiesz!

Dla niewtajemniczonych, czyli słów kilka o tym, czym jest SEO copywriting!

Ten tajemniczy skrót pochodzący od ang. Search Engine Optimization Copywriting jest niczym innym, jak techniką pisania odpowiednio zoptymalizowanych tekstów bezpośrednio pod wyszukiwarkę internetową oraz samego czytelnika. Jedno i drugie zawsze musi się łączyć, inaczej cała zabawa nie ma sensu.

Teksty piszemy pod kątem wyselekcjonowanych słów kluczowych, co skłania później dobrego „dziadka Google” do umieszczenia naszej strony wysoko w wynikach wyszukiwania. Wreszcie pomaga także czytelnikowi odnaleźć witrynę i szybko w nią kliknąć.

Co dają stronie teksty SEO? Po pierwsze zwiększają ruch generowany przez wyszukiwarkę. Strona staje się częściej odwiedzana i co za tym idzie bardziej popularna. Nie jesteśmy już zupełnie anonimowi, jeden, dwa, trzy tysiące klików i interes zaczyna się wreszcie rozkręcać.

źródło: uxpassion.com

źródło: uxpassion.com

Skąd wiadomo, że SEO copywriting jest ważny?

Bez niego znacznie ograniczamy możliwość dotarcia do naszej witryny. Możemy pisać dobre teksty, wypełniać nimi po same brzegi naszą stronę, a i tak nie osiągniemy sukcesu. Bez użycia słów kluczowych, w odpowiedniej ilości i odmianie, nigdy nie wygenerujemy tyle wejść, ile moglibyśmy normalnie przy użyciu SEO.

Na czym opiera się skuteczny copywriting?

Po pierwsze, na selekcji słów kluczowych, pamiętając o użytkownikach i wyszukiwarkach, nigdy nie inaczej, nigdy nie odwrotnie itd.

Ciekawym i przyciągającym uwagę tytule artykułu, najlepiej ściśle związanym z tym, co użytkownik znajdzie w tekście, z tym, czego dzięki niemu może się dowiedzieć.

Dobrej kompozycji tekstu, z nagłówkami, akapitami, wyróżnieniami, wypunktowaniami. Użytkownik musi rzucić okiem na artykuł i w kilka minut dowiedzieć się co w nim jest.

Umiarkowanej liczbie odpowiednio umieszczonych słów kluczowych, z reguły w tekście jedna fraza nie powinna się pojawić więcej niż 3-4 razy.

Wreszcie najważniejsze! Nie kopiujemy tekstów, nie przesadzamy z linkami, nie ukrywamy linków i tekstu. Dlaczego? Robot wyszukiwarki w końcu wykryje nieuczciwe praktyki. Google nas ukaże, a strona znowu straci swoją pozycję.