Poniedziałek, 09 Grudzień 2024 r. , Anety, Leokadii, Wiesława
Jak przygotować portfolio copywritera?
7
Chciałbyś pracować w copywritingu i domyślasz się, że potrzebne ci będzie do tego dobre portfolio, ale jak na razie nie jesteś go w stanie stworzyć, bo nie masz żadnych takich tekstów, które mógłbyś w nim zawrzeć i które mógłbyś bez wstydu pokazać potencjalnym klientom, podpisując się pod nimi swoim imieniem i nazwiskiem? W takim razie pora zadbać o podstawy. Do stworzenia portfolio rzeczywiście potrzebujesz pierwszych tekstów, a kurs na copywritera pomoże ci je stworzyć.
Najprawdopodobniej już w jego trakcie będziesz mógł zrealizować kilka prostych zleceń. Przygotowane w ich ramach teksty umieść w swoim pierwszym portfolio. Nie martw się tym, że nie są one zupełnie idealne i że mógłbyś napisać je lepiej. Z czasem, gdy zdobędziesz pewien warsztat i nabierzesz większej wprawy, każdego dnia będziesz pisać świetne artykuły, dzięki czemu twoje portfolio wypełni się wprost samoistnie.
A portfolio jest obowiązkową wizytówką każdej osoby pracującej w branży kreatywnej. Mają je wszyscy profesjonalni copywriterzy. Zanim klient da ci zlecenie, będzie chciał zapoznać się z próbką twoich tekstów, poznać twój styl i przekonać się, jakie masz w ogóle umiejętności. W portfolio zawsze umieszczaj więc wyłącznie te naprawdę najlepsze artykuły.
Nawet najlepszemu copywriterowi czasem zdarzy się popełnić jakiś fatalny tekst, jednakże do tych porażek nie musisz się przyznawać przed innymi, a już na pewno nie powinieneś prezentować ich klientom, z którymi chcesz dopiero zacząć współpracę. Znajdź więc takie swoje teksty, które najlepiej obrazują twój styl. Możesz też stworzyć pewne treści specjalnie z myślą o portfolio. Czasem warto bowiem poświęcić im ciut więcej uwagi. To one mają być przecież twoją wizytówką.
Innym genialnym pomysłem będzie natomiast założenie własnego bloga internetowego. Nawet kurs na copywritera często zachęca początkujących do kierowania własnymi stronami. Są one zdecydowanie mile widziane i w portfolio, i w CV. Zleceniodawcy zawsze patrzą bardziej przychylnym okiem na tych copywriterów, którzy nie tylko tworzą treści dla stron, ale również sami się tymi stronami zajmują.
Remarketing to jedna ze skuteczniejszych form reklamy która stosowana
jest już szeroko przez wiele marek doceniających ten sposób promocji. W
dalszym ciągu jednak często nie zdajemy sobie do końca sprawy czym tak
właściwie jest remarketing, na jakich zasadach działa, a także...
Marcin Tyrański jest niezwykle utalentowanym freelancer, który specjalizuje się w kampaniach Google Ads. Z jego wiedzą i doświadczeniem, każde zlecenie jest realizowane z niezwykłą starannością i dbałością o szczegóły. Freelancer jest pasjonatem marketingu cyfrowego, co znacznie...
Python jest jednym z najpopularniejszych języków programowania, który cieszy się dużym uznaniem wśród analityków danych i naukowców. Jego popularność wynika m.in. z dużej ilości dostępnych bibliotek, które ułatwiają analizę danych. W tym artykule omówię kilka najważniejszych...